מבוא: הקול החדש של העסק הקטן – הזדמנות ואתגר וואטסאפ (WhatsApp) היא הרבה יותר מאפליקציית מסרים מיידיים; היא הפכה למנוע הצמיחה המרכזי עבור עסקים קטנים ובינוניים בישראל, עם שיעור חדירה כמעט אסטרונומי בקרב הציבור. פלטפורמה זו מאפשרת ליצור קשר בלתי אמצעי , לשתף קבצים בקלות, ולבנות קהילות נאמנות, מה שמחזק את חוויית הלקוח ואת הנאמנות למותג. אולם , ככל שהקשר הופך אינטימי יותר, כך גדל הסיכון. האמון שהלקוחות נותנים בעסק נשען על ההנחה כי המידע שלהם מוגן. עבור עסקים קטנים, האתגר הוא כפו
חוק הגנת הפרטיות, החוק הוותיק משנת 1981, עומד בפני עדכון המשמעותי והמקיף ביותר שלו זה עשרות שנים. תיקון מס' 13, שאושר בכנסת ב-5 באוגוסט 2024, מהווה אבן דרך הכרחית להתאמת הדין הישראלי למציאות הטכנולוגית של ימינו, לאתגרי עידן הבינה המלאכותית ולצורך לחזק את ההגנה על המידע האישי. התיקון החדש, אשר ניכנס לתוקפו המלא ב-14 באוגוסט 2025, אינו רק שינוי טכני; הוא משנה את כללי המשחק עבור כל עסק, עצמאי, וחברה קטנה ובינונית המחזיקים במידע אישי. אם עד היום הציות לחוק נתפס במקרים רבים כדרישה